Tips Mudah Itu Jelaskan Apa yang perlu Adakah untuk Meningkatkan Sendiri Badan Asli Tinggi Anda Mudah

Tips Mudah Itu Jelaskan Apa yang perlu Adakah untuk Meningkatkan Sendiri Badan Asli Tinggi Anda Mudah

Jika anda tidak berpuas hati dengan bagaimana tinggi anda berada, jangan bimbang. Terdapat ramai orang yang hanya tidak gembira dengan ketinggian semulajadi mereka, tidak kira berapa tinggi mereka mungkin. Mengapa anda mahu menjadi lebih tinggi? Kebanyakan orang mahu menjadi lebih tinggi kerana mereka percaya ia memberi mereka lebih keyakinan yang boleh menjadi satu kelebihan yang besar untuk sukan. Ada juga yang percaya bahawa menjadi lebih tinggi menjadikan mereka lebih menarik. Apapun alasan di belakang anda mahu menjadi lebih tinggi, berita baik adalah bahawa anda boleh meningkatkan ketinggian semula jadi anda. Ini tidak memerlukan penggunaan ubat-ubatan atau remedi lain yang berbahaya. Kunci untuk meningkatkan ketinggian anda terletak pada senaman, pemakanan yang betul dan mendapat tidur yang mencukupi. Ia mungkin kedengaran mudah tetapi ramai orang tidak sedar bahawa jawapan itu untuk menjadi lebih tinggi telah betul-betul di hadapan mereka semua bersama-sama.

Senaman adalah komponen utama untuk membuat diri anda lebih tinggi. Berapa banyak senaman yang anda perlu lakukan setiap hari untuk melihat hasilnya? Jangan bimbang, anda tidak perlu bekerja berjam-jam. Sekurang-kurangnya 10 minit sehari adalah semua yang diperlukan untuk melihat hasilnya. Senaman adalah lebih baik daripada yang lain apabila ia datang untuk meningkatkan ketinggian anda, tetapi apa-apa senaman adalah lebih baik daripada tiada. Senaman membantu meningkatkan ketinggian anda kerana ia meningkatkan tahap adrenalin, laktat dan nitrik oksida dalam badan anda. Ini seterusnya membantu merangsang aktiviti hormon pertumbuhan yang memainkan peranan yang besar dalam menentukan bagaimana tinggi anda akan. Bersenam setiap hari dan anda mempunyai peluang yang terbaik untuk meningkatkan ketinggian semula jadi anda.

Makan yang betul memainkan peranan penting bukan sahaja untuk mengekalkan berat badan yang optimum tetapi juga ketinggian anda. Anda harus mengelak daripada sebarang makanan ringan dan ini bermakna minuman ringan atau soda juga. Karbohidrat dan makanan berlemak lain sebenarnya memberi kesan negatif kepada ketinggian semulajadi anda dengan menyahaktifkan hormon pertumbuhan. Atas sebab ini, anda perlu untuk mengelakkan makanan ringan di mana mungkin, kerana makan mereka hanya menjadikannya lebih sukar untuk badan anda untuk mencapai ketinggian maksimum semulajadi.

Tidur juga penting. Anda perlu mendapatkan sekurang-kurangnya 8-9 jam sehari tidur. Saya tahu ini adalah sukar bagi ramai orang apabila anda mengambil kira apa kehidupan yang sibuk ramai di antara kita hidup sekarang. Walau bagaimanapun, mendapat tidur yang cukup adalah penting untuk memberi badan anda masa yang cukup untuk membiarkan hormon pertumbuhan ia mengeluarkan semasa anda tidur untuk melakukan kerja mereka. Kelaparan badan anda daripada tidur yang diperlukan bermakna anda tidak memberi hormon ini masa yang diperlukan mereka perlu untuk membolehkan badan anda untuk berkembang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar