Perubatan Alternatif - Teknik Bowen

Perubatan Alternatif - Teknik Bowen

Satu bentuk perubatan alternatif yang sedang merevolusikan dunia penjagaan kesihatan yang dipanggil Teknik Bowen itu. Teknik ini telah dibangunkan di Australia oleh Tom tertentu Bowen dan dikenali sebagai Terapi Bowen. Terapi ini terhad kepada Australia sehingga tahun 1986 dan kemudian diperkenalkan ke negara-negara lain dengan Oswald Rentsch yang telah melihat Tom Bowen bekerja dan kagum dengan hasilnya.

Teknik ini, yang mengubah hidup hands-on terapi sering ajaib dan keindahan itu adalah bahawa ia adalah begitu mudah dan lembut bahawa sesiapa sahaja, dari bayi kepada orang tua boleh menggunakannya untuk melegakan semua jenis kesakitan. Teknik Bowen bukannya urut, ataupun rawatan akutekanan juga bukan kiropraktik. Tiada manipulasi dilakukan, mahupun mana-mana kuasa atau pelarasan digunakan. Pengamal teknik hanya menggunakan ibu jari dan jari-jemarinya bergerak tisu dan otot yang sangat perlahan-lahan. Setiap set bergerak biasanya berlangsung selama kira-kira dua minit dan pengamal meninggalkan pesakit bersendirian di dalam bilik antara bergerak.

Keunikan teknik ini jeda antara setiap set bergerak. Lemah lembut menjadikannya lebih lagi. Ini terapi alternatif, Teknik Bowen, menawarkan kelegaan yang cepat dan tahan lama daripada rasa tidak selesa dan sakit dengan keputusan yang jelas dalam masa dua atau tiga sesi.

Badan itu diajar untuk ingat untuk memulihkan diri sendiri melalui Teknik Bowen itu. Bergerak lembut dan berkuasa menghantar impuls saraf ke otak. Ini menyebabkan tindak balas serta-merta oleh pengurangan kesakitan cara dan kelonggaran otot. Lonjakan tenaga dicipta. Impuls dihantar kepada sistem saraf dan otak mengingatkan badan untuk pulih dan dengan itu membawa kembali pergerakan normal dalam tendon, otot dan sendi. Darah dan aliran limfa kenaikan akibat.

Lapan puluh peratus daripada fungsi badan seperti pernafasan, jantung itu, pembiakan, gastrousus, sistem endokrin dan lain-lain yang dikawal oleh sistem saraf automatik dan mereka semua adalah mudah terdedah kepada keadaan emosi dan tekanan. Untuk penyembuhan berlaku, badan itu mempunyai untuk beralih daripada perjuangan / penerbangan (bersimpati) dominasi kepada vegetatif (parasimpatetik) penguasaan. Teknik ini membantu badan berbuat segala langkah yang positif.

Teknik penyembuhan juga bekerja pada "Stretch Refleks", yang "Bersama Proprioreceptors", yang "Limfa Edaran", yang "Refleks tulang belakang", yang "papan nama" dan "Acupressure Meridian".

Ia perlu difahami bahawa teknik ini tidak bermaksud untuk menggantikan penjagaan kesihatan konvensional, walaupun Bowen dan beberapa orang lain anggap sebagai satu yang berdiri sendiri. Walau bagaimanapun, disebabkan oleh kadar yang tinggi keberkesanan, ia kini datang untuk diiktiraf sebagai sebagai satu dan ia ditambah kepada amalan mereka oleh ramai ahli-ahli komuniti perubatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar