Herba Barat - Herba AS Northwest

Herba Barat - Herba AS Northwest

The Pacific Northwest penuh dengan banyak perkara; sejarah, geologi dan tumbuh-tumbuhan menarik adalah tetapi beberapa. Sebagai anak-anak kita membesar, kami bermain permainan yang dipanggil Oregon Trail, begitu banyak peristiwa-peristiwa ... dan tumbuhan ... ditutup sebagai sebahagian daripada pendidikan mereka. Ia adalah menyeronokkan, tetapi ia juga adalah menarik.

Memilih tumbuh-tumbuhan yang betul, kedua-dua makanan dan perubatan, merupakan sebahagian daripada permainan. Jika anda pilih satu yang boleh membawa maut, watak yang meninggal dunia. Jika watak yang anda, permainan berakhir.

Semua tumbuh-tumbuhan mempunyai juzuk kimia, dan sekurang-kurangnya salah satu tumbuhan yang boleh membawa maut kini digunakan untuk menyelamatkan nyawa. Tumbuhan yang Yew Pasifik, iaitu bagaimana Taxol dihasilkan. Tanpa itu, pesakit kanser boleh mati. Memberikan anda tidak boleh hanya pergi mengikis kulit beberapa off untuk mengubati, ia masih merupakan ubat yang benar-benar hebat produk semulajadi.

Seperti mana-mana kawasan diterokai oleh peneroka Eropah, terdapat banyak "baru" tumbuh-tumbuhan yang telah lama digunakan oleh orang asli Amerika di rantau ini. Salal telah digunakan sebagai makanan, tetapi sangat sedikit daripada kita yang pernah pernah mendengar ia. Ia telah digunakan untuk memekatkan beberapa barangan makanan, kering dalam kek dan dipasangkan dengan satu lagi asli PNW, Oregon Grape. Yang terakhir adalah agak tart manakala Salal manis.

Oregon Grape Root telah menjadi "find" indah bagi dunia. Ia mungkin membantu menangani aduan hati ... terutamanya sirosis. Faedah mungkin lain termasuk menurunkan kolesterol, dan kualiti yang mungkin anti-kulat dan anti-mikrob.

Akar Camas adalah makanan yang biasa di kalangan orang asli Amerika Barat Laut Pasifik. Mereka dimakan mentah, atau mereka boleh dimasak ... dibakar atau direbus ... untuk makanan. Kek itu telah sundried dan digunakan dalam sup dan sebagai ejen penebalan. Rasa sepatutnya menjadi serupa dengan kentang manis.

Penjagaan perlu diambil untuk mengelakkan camas kematian. Tumbuhan ini kelihatan banyak seperti bawang liar, tetapi semua bahagian daripadanya adalah toksik. Ia memang mempunyai satu kegunaan tradisional, sebagai rawatan untuk gigitan anjing hutan. Saya tidak pasti yang akan menjadi lebih teruk.

Spesies yang berkaitan dengan tumbuh-tumbuhan peneroka Eropah tahu adalah pandangan dialu-alukan dalam PNW. Pokok-pokok oak dengan terdapat acorns adalah visi dialu-alukan. Orang asli Amerika menggunakan mereka sebagai makanan ruji ... selepas leeching cita rasa pahit dari sini. Ia tanah dan digunakan dengan cara yang sama seperti tepung.

Satu tumbuhan yang kelihatan sama dengan saudara-mara yang lebih ringan mungkin tidak menimbulkan perasaan cinta itu sendiri kepada peneroka pada rasa pertama. Ceri pahit (prunus emarginata) kelihatan banyak seperti ceri, tetapi ia * tidak * rasa yang sama. Malah, makan ia boleh mengganggu perut.

Pada masa ini, banyak tumbuh-tumbuhan yang telah dibawa ke Amerika Utara adalah kerakyatan kepada Northwest. Kadang-kadang untuk kepentingan dan kadang-kadang dengan cara yang negatif. Ia adalah bernasib baik, oleh itu, bahawa orang asli benar diiktiraf dan dibenarkan untuk berkembang. Seperti banyak bidang, tumbuh-tumbuhan yang mengambil alih alam sekitar sedang perlahan-lahan dikeluarkan dari habitat Barat Laut Pasifik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar